середу, 26 серпня 2015 р.

Stanley Kunitz \ Стенлі Кюніц




***
Давній дурний мотив

Мене звати Соломон Леві
пустеля мій дім
груди моєї матері колючі,
і батька я не мав.

Піски шепотіли "будь сам"
каміння вчило "будь нехибким"
я танцюю, бо радий виживати
на узбіччі.

***
Торкнись мене

Літо запізнюється, серце.
Слова вирвані з повітря
сорок років тому,
я був шалено закоханий
майже розірваний навпіл,
як лист цієї ночі
свисту вітру та дощу.
Це моє серце запізнюється,
це моя пісня минула.
На вулиці весь день
під бронзовим небом
порався у саду,
нахилився до цвіркуна
який під ногами - ніби
ось-ось вирветься зі шкаралупи;
- і я немов малий знов
здивований почув чітку
й сміливу музику, що йшла
з такої малої машини.
Що веде його двигун?
Жага, жага, жага.
Жага до танцю
полошить ховане життя
Лише одну пору
і все.
Нехай стара верба побита
б'є вікно. 
і дошки рип...
Люба, чи пам'ятаєш ти
людину, за яку вийшла? Торкнись мене,
нагадай мене хто я є.

***
Портрет

Моя мати так і не пробачила батьку
самогубство.
в такий невдалий момент
та ще й в парку
той весни
коли я чекав на своє народження
Вона зачинила його ім'я
в своїй найглибшій скрині
і більше не випускала,
хоча я часом чув як він стукає.
Коли я спустився з горища
з пастельним портретом
довгогубого незнайомця
з бравурними вусами
і глибокими карими очима
вона розірвала його на шматки
і безмовно дала мені терпкого ляпаса.
В свої шістдесят чотири
я досі відчуваю
як моя щока палає.

Немає коментарів:

Дописати коментар