субота, 18 травня 2013 р.

Брюс Ендрюз. З Любовних Пісень. / Bruce Andrews. Love Songs.


Брюс Ендрюз (Bruce Andrews) (родивсь першого квітня одня тисяча дев'ять сотень сорок восьмого року) один з центральних поетів группи L=A=N=G=U=A=G=E. І він чхати хотів на конвенційні уявлення про поезію та традиційне ставлення до неї. 



Для прикладу твори з циклу Любовні пісні:
Любовна пісня 38. Літери нагромаджені таким чином, що їх значення викладає слова, але через те, що видно лише зовнішній обрис загальної контрукції (з поодинокими деталями) - прикладається сумнів та пропозиція читачеві попрацювати над своїми апофенічними навичками.
-
Натомість Любовна пісня 48 пропонує розіделені слово та образ. Образ розчищений від нагального розпізнавання (на манер наскельних написів та бокових каракуль), а слова розбиті на самостійні частини. В такому вигляді вони разом формують самовідтворювану семантичну конструкцію.
-
Любовна пісня 116 за формою є варіацією на саморобну мапу. Межі території (те, що зазвичай є просто листом) означені, місця розмічені. Прочитання твору залежне від манери читання мапи, хоча текст розташований послідовно згори-вниз (за винятком одного рядку, котрий пропонує вар'ювати), але формально текст не має зв'язків. Це відмічені місця - хвости або закладки - самодостатні та без потреби у додатковому коментарі через припущення, що читач (як і автор) знає про що йде мова.
-
Але Любовна пісня 11 є давнім абстракним аттракціоном із підписом. Він прив'язує до себе сприйняття і зобов'язує розуміти твір саме так, а також пропонує віднайти свою стежку до запропонованого значення. Фактично на основі зображення - вправа на сприйняття бажаного за дійсне. Але та з іншого боку, саме зображення має ознаки асемічного письма - тому також може сприйматись як текст - закінченням котрого є підпис. Відмінність у сприйнятті функціональна - текст і зображення виконують різні.

Немає коментарів:

Дописати коментар